1. Zespoły behawioralne związane z zaburzeniami fizjologicznymi i czynnikami psychologicznymi
    1. Zaburzenia snu
      1. Opis przypadku – psychologia bezsenności
      2. Poznawczo-behawioralna terapia zaburzeń snu – ćwiczenia do pracy z klientem
      3. Zaburzenia snu u dzieci – terapia przy wsparciu technikami relaksacji i mindfulness
    2. Zaburzenia odżywiania
      1. Zaburzenia odżywiania z perspektywy rodzinnej i międzypokoleniowej
      2. Bulimia nervosa. Zaburzenia odżywiania u kobiet w ciąży
      3. Anoreksja i bulimia – różnice w podejściu w oparciu o protokół Ch. Fairburna
      4. Psychodynamiczne podejście do diagnozy i leczenia anoreksji w okresie adolescencji
  2. Zaburzenia seksualne
    1. Cyberprzestrzeń, nowe technologie i tożsamości internetowe jako szansa na nowe lepsze życie? – co mówią terapeuci
      1. Niekonwencjonalne zastosowania narzędzi terapeutycznych przez internet
      2. Praca online z klientem w ujęciu poznawczo-behawioralnym
    2. Zaburzenia seksualne w kontekście pracy przy wsparciu techniki genogramów
    3. Seks i perspektywy czasu w kontekście koncepcji Time Perspective Therapy
    4. Systemowa terapia problemów seksualnych uwzględniająca mechanizmy sprzężenia zwrotnego w kontekście indywidualnych i partnerskich zaburzeń sfery seksualnej
    5. Obniżenie popędu seksualnego a terapia pary
    6. Dysfunkcje seksualne – problematyka związków nieskonsumowanych. Wskazówki diagnostyczne i terapeutyczne
    7. Diagnoza i terapia sprawców pedofilii. Charakterystyka zjawiska
    8. Toksyczne związki – praca terapeutyczna z parą
  3. Uzależnienia
    1. Zintegrowane spojrzenie na osobę uzależnioną w codziennej praktyce
    2. Nowe uzależnienia – społeczny i środowiskowy kontekst uzależnień w diagnostyce i terapii
      1. Zakupoholizm – realne zagrożenie czy wymysł naszych czasów
      2. Uzależnienie od medycyny estetycznej w kontekście zaburzeń funkcjonowania psychofizycznego – opisy przypadków z terapii osób w różnych sytuacjach życiowych (np. awans zawodowy, narodziny dziecka)
      3. Uzależnienie od gier komputerowych i gier wideo – postulaty WHO, obraz zaburzenia i terapia
    3. Uzależnienie z perspektywy rodzinnej i międzypokoleniowej
    4. Współuzależnienie w teorii gier transakcyjnych – praktyczne wskazówki na przykładzie zależności w kontekście trójkąta Karpmana
    5. Drunkoreksja w przebiegu rozwoju zespołu uzależnienia od alkoholu
    6. Coaching zdrowia w nawrotach uzależnienia
    7. Wpływ rodziny dysfunkcyjnej na funkcjonowanie osoby uzależnionej w oparciu o teorię wewnętrznego dziecka
  4. Zaburzenia nastroju
    1. Depresja
      1. Specyficzne i specjalistyczne diety i ich wpływ na wahania nastroju – opisy przypadków z omówieniem czynników pobudzających wahania nastroju
      2. Depresja i zaburzenia lękowe z perspektywy przekazów międzypokoleniowych
      3. Elementy terapii ACT w depresji młodzieży – karty pracy do wykorzystania w terapii
      4. Wykorzystanie przykładowych narzędzi diagnostycznych i terapii poznawczo-behawioralnej w kontekście podejścia uważności z elementami współczucia (mindfulness & compassion) na przykładzie pracy z pacjentami z rozpoznaniem epizodu depresyjnego
      5. Zaburzenie depresyjne nawracające – prezentacja procesu diagnozy
      6. Zaburzenia depresyjne u nastolatków – psychodynamiczne podejście do diagnozy i planowania leczenia
      7. Zaburzenia depresyjne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
      8. Myśli, tendencje i próby samobójcze – praktyczne wskazówki w przebiegu terapii
    2. Inne zaburzenia nastroju
      1. Emocjonalne zaburzenia nastroju u kobiet w ciąży a psychoterapia. Charakterystyka problematyki psychologii ciąży ze wskazaniem zadań dla terapeuty pracującego z ciężarną
      2. Depresja poporodowa – charakterystyka zaburzenia, diagnoza i terapia
  5. Zaburzenia lękowe i pod postacią somatyczną
    1. Fizjologia lęku. Samowiedza i samoświadomość jako przykład narzędzia terapeutycznego – niezbędny słownik pojęć
    2. Ekspozycja jako strategia terapeutyczna w leczeniu lęku i fobii w grupach młodzieżowych
    3. Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne
      1. Praca z dezadaptacyjnymi umysłowymi konstruktami poznawczymi. Normalizacja myśli natrętnych i wyolbrzymiona odpowiedzialność
      2. Specyfika psychoterapii dzieci i młodzieży w kontekście diagnozy zaburzeń obsesyjno kompulsywnych – karty pracy do wykorzystania w terapii
      3. Praca z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi – opis przypadku z terapii poznawczo-behawioralnej
    4. Ukryta lojalność psychosomatyczna – objawy ciała jako ukryte przekazy międzypokoleniowe
    5. Tendencje perfekcjonistyczne – terapia z elementami podejścia współczucia wobec siebie (ang. self-compassion)
    6. Lęk separacyjny u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
    7. Hipochondria, czyli lęk o zdrowie – wskazówki diagnostyczne oraz przykładowy program terapii
    8. Praca z klientem z klaustrofobią w paradygmacie poznawczo-behawioralnym
    9. Mentalizacja w pracy terapeutycznej z rodziną – zaburzenia lękowo-depresyjne z zachowaniami autoagresywnymi i tendencjami samobójczymi
  6. Ciężki stres i trauma
    1. Powrót do szczęśliwego życia – studium przypadku terapii traumy w ujęciu ACT
    2. Międzypokoleniowy przekaz traumy. Syndrom rocznicy
    3. Podejście współczucia (Compassion-Focused Therapy – CFT) w pracy z traumą, czyli połączenie części poznawczej z częścią fizjologiczną i afektywną
    4. Czynności obronne w funkcjonalno-czynnościowym modelu obron psychologicznych jako narzędzie w diagnostyce i terapii traumy dzieci i młodzieży
    5. Uważność i współczucie w relacjach – jak dobrze być razem i jak dobrze rozstawać się w miłości i przyjaźni – propozycje refleksji i ćwiczeń w odniesieniu do doświadczenia traumy przez jednego z partnerów
    6. Zaburzenia lękowe uogólnione (Generalized Anxiety Disorder). Karty pracy do wykorzystania w terapii
    7. Kryzys psychologiczny związany z diagnozą choroby zagrażającej życiu – zastosowanie interwencji kryzysowej
    8. Kluczowe interwencje terapeutyczne ukierunkowane na leczenie traumy u dzieci i młodzieży
    9. Trauma wykorzystania seksualnego w dzieciństwie przez członka rodziny a psychoterapia osoby dorosłej
    10. Kiedy rodzic nastolatka choruje onkologicznie – zadania dla psychologa pracującego z pacjentem małoletnim
  7. Zaburzenia osobowości
    1. Osobowość narcystyczna
      1. Trudności w terapii narcystycznego pacjenta młodzieżowego. Możliwości rozumienia oraz wskazówki do pracy
      2. Osobowość narcystyczna i osobowość histrioniczna – różnice w diagnozowaniu i w terapii
      3. Narcyzm cienkoskórny u klienta młodzieżowego – kluczowe interwencje w terapii
    2. Osobowość zależna
      1. Integracyjny model osobowości zależnej wg Roberta Bornsteina, implikacje dla pracy terapeutycznej. Samowspółczucie jako narzędzie w terapii osób z rozpoznaniem cech osobowości zależnej
    3. Osobowość depresyjna
      1. Praca terapeutyczna z pacjentami z osobowością depresyjną
      2. Wdzięczność w pracy terapeutycznej z pacjentami z osobowością depresyjną
    4. Osobowość unikająca
      1. Jak wykorzystać narzędzia terapii schematów (Schema Therapy, Schema Focused Therapy – SFT) w pracy z osobowością unikającą – podstawowe potrzeby emocjonalne, wczesne nieadaptacyjne schematy, style radzenia sobie i tryby schematu w opisie przypadku
    5. Osobowość z pogranicza
      1. Przymierze terapeutyczne w przypadku terapii osób z zaburzeniami osobowości z pogranicza – szanse i pułapki
      2. Borderline a choroba dwubiegunowa – różnicowanie i problemy diagnostyczne
    6. Osobowość dyssocjalna
      1. Rozpoznawanie osobowości dyssocjalnej na podstawie objawów ze strony seksualności
  8. Zaburzenia rozwojowe
    1. Kształcenie inteligencji emocjonalnej dzieci w oparciu o ćwiczenia uważności
    2. Narzędzia psychogenealogii i genogramy w terapii rodzinnej
    3. Trudności w rozwoju psychoseksualnym w kontekście przekazów rodzinnych
    4. Spektrum autyzmu – rozpoznanie i diagnoza
    5. Osoba małoletnia z niedostosowaniem w obszarze funkcjonowania w środowisku rówieśniczym – metody pracy z pacjentem i rodzicami